Díjak, díjak, díjak

Egy angol alapítású díjat kapott az a cég az elmúlt napokban, ahol marketingezek. (A díj nevét szándékosan nem említem.) A dolognak két szépséghibája van. Egy: az oklevélen elírták a cég nevét. Kettő: az egyik konkurenciánk is megkapta. Ez utóbbi önmagában nem lenne baj, csak az iparág maga olyan szűk, hogy a négy cégből kettőt sikerült kiválasztani, a másik díjazott pedig (mivel jól ismerjük a konkurenciát) szerintünk egyáltalán nem mutat semmi fejlődést (üzletet zár be, nem fejleszt etc.). Mekkora értéke van így a díjnak? Mennyire erős a brand, ha még az ezt megítélni hivatottak sem tudják rendesen leírni. Mi magunk is ilyen gyengék lennénk, mint a konkurencia, aki 2006. február óta nem frissítette az internetes oldalát? Vagy csak egy kommunikációs mézesmadzagról van szó? Ez utóbbi kezd beigazolódni: ahhoz, hogy a logót használhassuk rész kell venni a kampányban, amiért természetesen fizetni kell. Aha! A díjazó felépít egy imázst a díj körül, és ennek fényében mutatja be a márkát. A cég még fizet is, ha a maga a díj tényleg presztízst jelent. A pornép nem tud a mögöttes folyamatokról, a különböző motivációkról, így némi versenyelőnyt lehet szerezni, ha valaki díjazott. Kérdés, hogy a díjazó szervezet mennyire elegáns abban, hogy a saját üzletét jelentősségét a díjazott előtt elfedje.