Szinte ellentéte egy korábbinak

Lehetséges a marketingen (kommunikáción) spórolni? Persze! Ha egy éven belül be akarsz zárni. Többször is találkoztam már olyan cégvezetői gyakorlattal, hogy nincs pénz, nem kommunikálunk. Nem azért nem tartom előrelátó gondolkodásnak, mert rendszerint engem küldenek el, nekem nem lesz árbevételem az ügyletből, hanem a józanész nem engedi, hogy egyetértsek ezzel a spórolási megoldással. Oké. Nincs reklám, nincs szórólap, nincs weboldal, netes hirdetés... Rendbe rakjátok az üzletet, gondosan megválasztjátok, hogy kit vegyetek fel, fejlesztitek a munkaerőt. És csináltok valamit marketing címén, ami olcsó. És nem hoz semmit. Mert nem tudjátok, hogy milyen üzenetet, milyen csatornákon keresztül kell eljuttatni a vevőkhöz. Mit kell mondani, hogy ne csak növekedjék a weboldal látogatottsága, hanem megrendelést és pénzt is hozzon. Csak azok fognak tudni az udvarias kiszolgálókról, akik bemennek a boltba. De aki máshova jár, honnan nem tudja meg? Jó a személyzet, szépek a képek a falakon, még logót is váltottunk. Mégsem megy a bolt! Még szerencse, hogy a „marketingen” spóroltunk, mert még ennyi pénzünk sem lenne. Persze ezt még az sem hiszi el, aki mondja miközben szépen lassan, érzéssel lehúzza a kirakatra a vasrolót és kifüggeszti az A4-es oldalra nyomtatott mérhetetlenül őszinte feliratot egy celluxszal: „Műszaki okok miatt zárva.”